ΔΕΝ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΤΙΣ “FAST TRACK’’ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΤΑΞΕΙΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΤΡΙΤΣΗΣ»
Εργα για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών και υποδομές, όχι για την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων
Η Λαϊκή Συσπείρωση Σκοπέλου καταγγέλλει την απαράδεκτη τακτική της Δημοτικής Αρχής του κ. Περίσση να εγκρίνει τις προτάσεις υποβολής ένταξης έργων και μελετών του Δήμου στο Πρόγραμμα «Τρίτσης», διά κατεπειγουσών συνεδριάσεων της Οικονομικής Επιτροπής, τις οποίες σε καμιά περίπτωση δεν νομιμοποιούμε με τη συμμετοχή μας, όπως και πράξαμε!
Αποκορύφωμα αυτής της επικίνδυνης μεθόδευσης αποτελεί η συνεδρίαση της Παρασκευής 9/4/2021, όπου κληθήκαμε να αποφασίσουμε σε μιάμιση ώρα περίπου (η πρόσκληση έφτασε μετά τις 10.00 πμ. και η δια περιφοράς συνεδρίαση άρχιζε στις 11.30) εγκρίσεις μελετών 101 σελίδων για υποβολή προτάσεων στις Προσκλήσεις ΑΤ04 (Διαχείριση στερεών αποβλήτων) και ΑΤ12 (Δράσεις ηλεκτροκίνησης), ύψους 982.204 € και 2.586.020€, δηλαδή συνολικού ύψους 3.568.224 € !!!!!!!!
Ακόμη παραπέρα, είναι απορίας άξιον πώς πρόλαβε ο Αναπτυξιακός Οργανισμός ΑΜΦΙΚΤΥΟΝΙΕΣ σε λιγότερο από 10 ημέρες από την Απόφαση της Ο.Ε. για τη σύναψη προγραμματικής σύμβασης να «μελετήσει» δύο τόσο μεγάλα έργα για τη Σκόπελο, επιβεβαιώνοντας τη θέση μας για τον ρόλο αυτών των Αναπτυξιακών Οργανισμών, κόντρα στη στήριξή τους από τη συμπολίτευση του κ. Περίσση, όσο και από τη μείζονα αντιπολίτευση του κ. Ευσταθίου.
Είναι ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση με τις ασφυκτικές προθεσμίες που θέτει κάθε φορά για την υποβολή προτάσεων (30/4 για το «ΤΡΙΤΣΗΣ»), προωθεί τη «φάμπρικα», όπως την έχουν χαρακτηρίσει οι εργαζόμενοι στους Δήμους, των αναπτυξιακών οργανισμών με «ετοιματζίδικες» κατά παραγγελία μελέτες, που θα αποφασίζουν οι συντριπτικές πλειοψηφίες των δημοτικών αρχών στην Οικονομική Επιτροπή και όχι τα Δημοτικά Συμβούλια.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΕΡΓΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΛΑΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΚΡΑΤΙΚΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ!
Και για να περάσουμε στην ταμπακέρα…
Την Πέμπτη 8/4/2021 δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η ΚΥΑ 1399 Β’, που τροποποιεί τις προηγούμενες για το Πρόγραμμα «Τρίτσης». Σύμφωνα με αυτή:
- οι δυνητικοί δικαιούχοι συμμετοχής κατηγοριοποιούνται και Δήμος μας εντάσσεται στην κατηγορία «5» των δικαιούχων «Λοιποί ηπειρωτικοί και νησιωτικοί Δήμοι», με πλαφόν χρηματοδότησης 12.000.000€
- στο ποσό συνυπολογίζονται τα έργα που πέρασαν από τον ΦΙΛΟΔΗΜΟ Ι στο «ΤΡΙΤΣΗΣ», ήτοι ο Βιολογικός της Γλώσσας (4.245.500€), η Αντικατάσταση Αμιαντοσωλήνων (1.215.000€) και ο δρόμος Ελαιοτριβείο –Περιβολιού (868.000€)
- δεν συνυπολογίζονται οι Προσκλήσεις ΑΤ14 («1821-2021»), ΑΤ11 (αντισεισμικός έλεγχος) και ομάδας Α ΑΤ02 (διαχείριση λυμάτων)
- κριτήρια επιλεξιμότητας, δανεισμού από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και προτεραιοποίησης .
ΚΥΡΙΕ ΠΕΡΙΣΣΗ, ΕΡΩΤΑΣΘΕ:
Η κατηγοριοποίηση και το πλαφόν αφορά συνολικά τους τρεις δικαιούχους, δηλαδή τον Δήμο, τη ΔΕΥΑ και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σκοπέλου ή έκαστο αυτών;
Εάν αφορά και τους τρεις δικαιούχους, με δεδομένο ότι ήδη με τα έργα που μεταφέρθηκαν και την υποβολή των προτάσεων στις Προσκλήσεις ΑΤ 04 και ΑΤ012, το συνολικό ποσό αγγίζει τα 9.900.000€ (χωρίς τις προτάσεις του ΔΛΤΣ), τι θα απομείνει για την ανέγερση –επέκταση σχολικών μονάδων (Ομάδα Γ Πρόσκλησης ΑΤ07), την αγροτική οδοποιία (ΑΤ05), τους αθλητικούς χώρους (ΑΤ10);
Εάν αφορά έκαστο αυτών (και επειδή στη Λαική Συσπείρωση δεν είμαστε «χτεσινοί»), με δεδομένο ότι κανένα «αναπτυξιακό» Πρόγραμμα που αφορά τους Δήμους (από τον «Καποδίστρια» και τον «Καλλικράτη» μέχρι τον «Κλεισθένη») δεν υλοποιήθηκε πλήρως αλλά πετσοκομμένα (τελευταίο χαρακτηριστικό παράδειγμα ο «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ» του ΣΥΡΙΖΑ), ποια είναι η προτεραιοποίηση που κάνετε;
Με ποια λογική επιλέχθηκε η πρόταση για αγορά ηλεκτρικού στόλου οχημάτων ποσού 2.586.020€ (ψηφίστηκε από τη δημοτική αρχή και την παράταξη του κ. Ευσταθίου), όταν στον Δήμο οι υπηρετούντες οδηγοί δεν μπορούν ήδη να καλύψουν τις ανάγκες του προγράμματος καθαριότητας και όταν στον πολυετή προγραμματισμό προσλήψεων 2021-2025 δεν προβλέπεται ενίσχυση της Υπηρεσίας Καθαριότητας, ενώ ο στόλος αναμένεται να ανανεωθεί (πέραν των 3 οχημάτων που έχουν παραληφθεί ήδη) με την προσθήκη ενός μεγάλου απορριμματοφόρου και την έγκριση ενός για την ανακύκλωση στην πρόσκληση για τα στερεά απόβλητα; Θα μπορούν να αντεπεξέρχονται στις κυκλοφοριακές συνθήκες; Ελήφθη υπόψη η ύπαρξη δυνατοτήτων συντήρησής τους; Υπάρχει σχετική θετική γνωμοδότηση, έστω, της αρμόδιας Υπηρεσίας του Δήμου (Διεύθυνση Περιβάλλοντος, Τεχνικών Υπηρεσιών);
Σε ποιο σημείο βρίσκονται οι εντάξεις στον ΦΙΛΟΔΗΜΟ ΙΙ και αφορούν επείγουσες λαικές ανάγκες, όπως η πυροπροστασία και οι ράμπες ΑΜΕΑ των σχολικών μονάδων, καθώς και η επισκευή του Κλειστού Γυμναστηρίου Σκοπέλου ή θα μεταφερθούν και αυτές στο «ΤΡΙΤΣΗΣ»;
Εξακολουθείτε να υποστηρίζετε την ένταξη του Δήμου Σκοπέλου στους «μικρούς νησιωτικούς Δήμους», που σύμφωνα με την προαναφερθείσα ΚΥΑ έχουν πλαφόν τα 6.000.000€ στο «ΤΡΙΤΣΗΣ»;
Σε κάθε περίπτωση, απαιτούμε την άμεση-εντός της εβδομάδας- ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου για όλα τα παραπάνω, με πλήρη προτεραιοποιημένο κατάλογο έργων με κριτήριο όχι την κερδοφορία των – «πράσινων» και μη- επιχειρηματικών ομίλων αλλά τις λαϊκές ανάγκες για αντισεισμική, αντιπλημμυρική προστασία, αντιπυρική θωράκιση, σύγχρονες σχολικές μονάδες, ασφαλείς χώρους για μόρφωση, αθλητισμό και πολιτιστικές δράσεις των νέων, έργα υποδομής σε ύδρευση, διαχείριση απορριμμάτων-προστασίας του περιβάλλοντος, παρεχόμενες από τις δημοτικές υπηρεσίες και όχι τους ιδιώτες εργολάβους που θα λειτουργούν με βάση τα κέρδη τους, με κάλυψη από κρατική χρηματοδότηση και όχι δανεισμό ή ίδιους πόρους του Δήμου.
Σκόπελος, 11-04-2021
ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ
Αναγνώστου Γεώργιος, Ρόδιος Βασίλειος, Ξηρογιάννης Ιωάννης, Κατσάρης Δημήτριος
ΣΧΟΛΙΑ