Την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2019 πραγματοποιήθηκε στον Βόλο, στην Αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας και ...
Την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2019 πραγματοποιήθηκε στον Βόλο, στην Αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας και Σποράδων, μια Ευρεία Σύσκεψη με θέμα την χάραξη Στρατηγικής Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής και Νησιωτικού Χώρου στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2021-2027.
Στην Σύσκεψη παρευρέθηκε ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σκοπέλου κ. Άγγελος Ξηντάρης και συμμετείχαν: η Γενική Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χριστιάνα Καλογήρου, ο Περιφερειάρχης Μαγνησίας κ. Κώστας Αγοραστός, η Αντιπεριφερειάρχης κ. Δωροθέα Κολυνδρίνη, ο Ειδικός Σύμβουλος του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Εμμανουήλ Κουτουλάκης και Υπηρεσιακοί Παράγοντες της Περιφέρειας.
Κατά την διάρκεια της συζήτησης ο κ. Άγγελος Ξηντάρης έθεσε τα παρακάτω θέματα:
1. Την Ολοκλήρωση του Υδατοδρομίου στην Σκόπελο.
2. Την Διανησιωτική Σύνδεση του Αεροδρόμιου Σκιάθου με τα νησιά των Σποράδων, με την σύμφωνη γνώμη του ΕΟΤ.
3. Την Επιδότηση της Ακτοπλοϊκής γραμμής Θεσσαλονίκης με τα νησιά των Σποράδων.
4. Την Επιδότηση του εισιτηρίου των επισκεπτών στα νησιά μας.
5. Έγινε πρόταση για Κυκλική Διασύνδεση Θεσσαλονίκης – Β. Σποράδες - Νησιά Ανατολικού Αιγαίου.
6. Την απόκτηση Πλωτού Ασθενοφόρου του Λιμενικού Σώματος.
7. Επίσης, συζητήθηκε η ένταξη των Μελετών των Λιμενικών Έργων στο πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟ ΙΙ.
Τα παρακάτω θέματα και άλλα πολλά όπως: η υγεία, παιδεία, στελέχωση υπηρεσιών, δρομολόγια πλοίων, τουρισμός, αναψυχή, προσωρινή ή μόνιμη κατοικία κλπ που συζητήθηκαν, αναδεικνύουν και παρουσιάζουν την αμφισημία των νησιών.
Ο όρος Νησιωτικότητα χαρακτηρίζει τα νησιά και εκφράζει την κοινή τους ταυτότητα με κύρια στοιχεία το μικρό μέγεθος, την απομόνωση, το ιδιόμορφο φυσικό και γεωγραφικό περιβάλλον και την ιδιαίτερη βιωματική και πολιτιστική ταυτότητα.
Επίσης η εδαφική ασυνέχεια δεν εννοεί την συμπληρωματικότητα ακόμη και μεταξύ των νησιών του ίδιου συμπλέγματος (π.χ. Σποράδες) τόσο σε επίπεδο υπηρεσιών όσο και σε επίπεδο φυσικών και οικονομικών πόρων.
Τέλος, η Νησιωτικότητα δεν πρέπει να θεωρείται μειονέκτημα αντίθετα αποτελεί εργαλείο που με αντικειμενικότητα και με μετρήσιμα στοιχεία μπορεί να αναλύει και να συνθέτει προς όφελος του κάθε νησιού ξεχωριστά προτάσεις για μια βιώσιμη και αειφόρο ανάπτυξη.
Στην Σύσκεψη παρευρέθηκε ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σκοπέλου κ. Άγγελος Ξηντάρης και συμμετείχαν: η Γενική Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χριστιάνα Καλογήρου, ο Περιφερειάρχης Μαγνησίας κ. Κώστας Αγοραστός, η Αντιπεριφερειάρχης κ. Δωροθέα Κολυνδρίνη, ο Ειδικός Σύμβουλος του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Εμμανουήλ Κουτουλάκης και Υπηρεσιακοί Παράγοντες της Περιφέρειας.
Κατά την διάρκεια της συζήτησης ο κ. Άγγελος Ξηντάρης έθεσε τα παρακάτω θέματα:
1. Την Ολοκλήρωση του Υδατοδρομίου στην Σκόπελο.
2. Την Διανησιωτική Σύνδεση του Αεροδρόμιου Σκιάθου με τα νησιά των Σποράδων, με την σύμφωνη γνώμη του ΕΟΤ.
3. Την Επιδότηση της Ακτοπλοϊκής γραμμής Θεσσαλονίκης με τα νησιά των Σποράδων.
4. Την Επιδότηση του εισιτηρίου των επισκεπτών στα νησιά μας.
5. Έγινε πρόταση για Κυκλική Διασύνδεση Θεσσαλονίκης – Β. Σποράδες - Νησιά Ανατολικού Αιγαίου.
6. Την απόκτηση Πλωτού Ασθενοφόρου του Λιμενικού Σώματος.
7. Επίσης, συζητήθηκε η ένταξη των Μελετών των Λιμενικών Έργων στο πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟ ΙΙ.
Τα παρακάτω θέματα και άλλα πολλά όπως: η υγεία, παιδεία, στελέχωση υπηρεσιών, δρομολόγια πλοίων, τουρισμός, αναψυχή, προσωρινή ή μόνιμη κατοικία κλπ που συζητήθηκαν, αναδεικνύουν και παρουσιάζουν την αμφισημία των νησιών.
Ο όρος Νησιωτικότητα χαρακτηρίζει τα νησιά και εκφράζει την κοινή τους ταυτότητα με κύρια στοιχεία το μικρό μέγεθος, την απομόνωση, το ιδιόμορφο φυσικό και γεωγραφικό περιβάλλον και την ιδιαίτερη βιωματική και πολιτιστική ταυτότητα.
Επίσης η εδαφική ασυνέχεια δεν εννοεί την συμπληρωματικότητα ακόμη και μεταξύ των νησιών του ίδιου συμπλέγματος (π.χ. Σποράδες) τόσο σε επίπεδο υπηρεσιών όσο και σε επίπεδο φυσικών και οικονομικών πόρων.
Τέλος, η Νησιωτικότητα δεν πρέπει να θεωρείται μειονέκτημα αντίθετα αποτελεί εργαλείο που με αντικειμενικότητα και με μετρήσιμα στοιχεία μπορεί να αναλύει και να συνθέτει προς όφελος του κάθε νησιού ξεχωριστά προτάσεις για μια βιώσιμη και αειφόρο ανάπτυξη.
ΣΧΟΛΙΑ