Με τις εξαιρετικού χαρακτήρα ρυθμίσεις των άρθρων 110 έως 117 του προσφάτως ψηφισθέντος ν. 4611/2019, παρέχεται εκ νέου μια χρονικά προσδιορ...
Με τις εξαιρετικού χαρακτήρα ρυθμίσεις των άρθρων 110 έως 117 του προσφάτως
ψηφισθέντος ν. 4611/2019, παρέχεται εκ νέου μια χρονικά προσδιορισμένη δυνατότητα στους οφειλέτες των ΟΤΑ α’ βαθμού και των νομικών προσώπων αυτών, φυσικά ή νομικά πρόσωπα, να ρυθμίσουν τις οφειλές τους, ανεξάρτητα από την αιτία που αυτές έχουν προκύψει (φόροι, τέλη, δικαιώματα, εισφορές, προσαυξήσεις και πρόστιμα), και να τις εξοφλήσουν σε δόσεις ή εφάπαξ, απολαμβάνοντας, ανάλογα τον αριθμό των δόσεων που θα επιλέξουν, και την αντίστοιχη, κλιμακωτά αυξανόμενη, απαλλαγή από τις προσαυξήσεις και τα πρόστιμα που αποτελούν παρακολούθημα της κύριας οφειλής.
Δεδομένου ότι αντίστοιχες θεσμικές προβλέψεις περί ρύθμισης οφειλών, με σχεδόν ταυτόσημο νομοθετικό περιεχόμενο, έχουν ενεργοποιηθεί ξανά κατά το πρόσφατο παρελθόν (βλ. ν. 4483/2017) και ως εκ τούτου υφίσταται εκ των πραγμάτων σωρευμένη διοικητική εμπειρία εφαρμογής τους, θέτουμε υπ’ όψιν σας τηρητή πρόβλεψη (άρθρο 112 παρ. 3 του ν. 4611/2019) σύμφωνα με την οποία η εφάπαξ καταβολή ή η καταβολή της πρώτης δόσης της ρύθμισης πραγματοποιείται εντός χρονικής προθεσμίας τριών (3) ημερών από την υπαγωγή στη ρύθμιση, ήτοι κατόπιν της λήψης απόφασης χορήγησης της τελευταίας από τα αρμόδια κατά περίπτωση αρμόδια όργανα του δήμου, προκειμένου ο οφειλέτης να γνωρίζει, προτού καταβάλλει την πρώτη δόση ή εξοφλήσει τη ρυθμιζόμενη οφειλή, εάν έχει υπαχθεί στη ρύθμιση.
Σημειώνεται επίσης ότι, εν όψει και των σχετικών περιορισμών που έχουν ενεργοποιηθεί λόγω των επικείμενων δημοτικών εκλογών, σε περίπτωση που η ρύθμιση χορηγείται από δημοτικά συμβούλια προβλέπεται ρητά ότι οι αποφάσεις τους δεν εμπίπτουν στους περιορισμούς της παραγράφου 6 του άρθρου 93 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων και της παραγράφου 5 του άρθρου 65 του ν. 3852/2010 (Α` 87)
Τέλος, και δεδομένου ότι η ελλιπής, σε αρκετές περιπτώσεις, ενημέρωση των οφειλετών
αποτέλεσε ανασταλτικό παράγοντα σε ότι αφορά την αξιοποίηση, εκ μέρους τους, της
δυνατότητας ρύθμισης των οφειλών που παρασχέθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 52 του ν.4483/2017, θα πρέπει να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου το περιεχόμενο των ρυθμίσεων και οι δυνατότητες τακτοποίησης των οικονομικών εκκρεμοτήτων που αυτές παρέχουν να τύχουν της δέουσας δημοσιότητας, με απώτερο σκοπό την μέγιστη δυνατή επίτευξη των θετικών αποτελεσμάτων στα οποία άλλωστε στοχεύουν οι εν λόγω ευεργετικές διατάξεις, τόσο για την τοπική αυτοδιοίκηση όσο και για τους πολίτες.
Τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις του Κράτους όπου αποστέλλεται η παρούσα εγκύκλιος
παρακαλούμε όπως την γνωστοποιήσουν εγκαίρως και με κάθε πρόσφορο μέσο τόσο
στους ΟΤΑ α’ βαθμού όσο και τα νομικά πρόσωπα αυτών τα οποία εμπίπτουν στη χωρική
τους αρμοδιότητα.
ψηφισθέντος ν. 4611/2019, παρέχεται εκ νέου μια χρονικά προσδιορισμένη δυνατότητα στους οφειλέτες των ΟΤΑ α’ βαθμού και των νομικών προσώπων αυτών, φυσικά ή νομικά πρόσωπα, να ρυθμίσουν τις οφειλές τους, ανεξάρτητα από την αιτία που αυτές έχουν προκύψει (φόροι, τέλη, δικαιώματα, εισφορές, προσαυξήσεις και πρόστιμα), και να τις εξοφλήσουν σε δόσεις ή εφάπαξ, απολαμβάνοντας, ανάλογα τον αριθμό των δόσεων που θα επιλέξουν, και την αντίστοιχη, κλιμακωτά αυξανόμενη, απαλλαγή από τις προσαυξήσεις και τα πρόστιμα που αποτελούν παρακολούθημα της κύριας οφειλής.
Δεδομένου ότι αντίστοιχες θεσμικές προβλέψεις περί ρύθμισης οφειλών, με σχεδόν ταυτόσημο νομοθετικό περιεχόμενο, έχουν ενεργοποιηθεί ξανά κατά το πρόσφατο παρελθόν (βλ. ν. 4483/2017) και ως εκ τούτου υφίσταται εκ των πραγμάτων σωρευμένη διοικητική εμπειρία εφαρμογής τους, θέτουμε υπ’ όψιν σας τηρητή πρόβλεψη (άρθρο 112 παρ. 3 του ν. 4611/2019) σύμφωνα με την οποία η εφάπαξ καταβολή ή η καταβολή της πρώτης δόσης της ρύθμισης πραγματοποιείται εντός χρονικής προθεσμίας τριών (3) ημερών από την υπαγωγή στη ρύθμιση, ήτοι κατόπιν της λήψης απόφασης χορήγησης της τελευταίας από τα αρμόδια κατά περίπτωση αρμόδια όργανα του δήμου, προκειμένου ο οφειλέτης να γνωρίζει, προτού καταβάλλει την πρώτη δόση ή εξοφλήσει τη ρυθμιζόμενη οφειλή, εάν έχει υπαχθεί στη ρύθμιση.
Σημειώνεται επίσης ότι, εν όψει και των σχετικών περιορισμών που έχουν ενεργοποιηθεί λόγω των επικείμενων δημοτικών εκλογών, σε περίπτωση που η ρύθμιση χορηγείται από δημοτικά συμβούλια προβλέπεται ρητά ότι οι αποφάσεις τους δεν εμπίπτουν στους περιορισμούς της παραγράφου 6 του άρθρου 93 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων και της παραγράφου 5 του άρθρου 65 του ν. 3852/2010 (Α` 87)
Τέλος, και δεδομένου ότι η ελλιπής, σε αρκετές περιπτώσεις, ενημέρωση των οφειλετών
αποτέλεσε ανασταλτικό παράγοντα σε ότι αφορά την αξιοποίηση, εκ μέρους τους, της
δυνατότητας ρύθμισης των οφειλών που παρασχέθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 52 του ν.4483/2017, θα πρέπει να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου το περιεχόμενο των ρυθμίσεων και οι δυνατότητες τακτοποίησης των οικονομικών εκκρεμοτήτων που αυτές παρέχουν να τύχουν της δέουσας δημοσιότητας, με απώτερο σκοπό την μέγιστη δυνατή επίτευξη των θετικών αποτελεσμάτων στα οποία άλλωστε στοχεύουν οι εν λόγω ευεργετικές διατάξεις, τόσο για την τοπική αυτοδιοίκηση όσο και για τους πολίτες.
Τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις του Κράτους όπου αποστέλλεται η παρούσα εγκύκλιος
παρακαλούμε όπως την γνωστοποιήσουν εγκαίρως και με κάθε πρόσφορο μέσο τόσο
στους ΟΤΑ α’ βαθμού όσο και τα νομικά πρόσωπα αυτών τα οποία εμπίπτουν στη χωρική
τους αρμοδιότητα.
ΣΧΟΛΙΑ