Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΓΛΩΣΣΑΣ 2015-2016 Εμείς, οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου , είμαστε περήφανοι που φέραμε εις πέρας αυτή τη προσπάθεια στα πλαίσια ...
Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΓΛΩΣΣΑΣ 2015-2016
Εμείς, οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου, είμαστε περήφανοι που φέραμε εις πέρας αυτή τη προσπάθεια στα πλαίσια ενός εναλλακτικού, μπορούμε να πούμε μαθήματος, που λέγεται: «βιωματικές δράσεις-δημιουργικές εργασίες» με θέμα που εμείς διαλέξαμε: τη μεσογειακή διατροφή.
Υπεύθυνος για το μάθημα αυτό, ο καθηγητής μας κ. Χρήστος Παλαιολόγος ο οποίος συνεχώς μας τόνιζε: «η συνεργασία, η συλλογικότητα, η διαμοιρασμένη ευθύνη είναι οι βασικές αρχές σε κάθε διαδικασία μάθησης, σε κάθε δημοκρατική κοινωνία. Το σχολείο πρέπει να είναι ανοιχτό προς όλους!». Έτσι στα πλαίσια αυτού του μαθήματος μάθαμε καταρχήν να εργαζόμαστε σε ομάδες, να δίνουμε έμφαση στη συλλογική εργασία, την αλληλεγγύη και να αναζητούμε τη συνεργασία με ανθρώπους και οργανισμούς που βρίσκονται και δραστηριοποιούνται στον τόπο μας. Η τάξη ήταν κάθε φορά και μια διαφορετική τοποθεσία, ένα εργαστήρι όπου βιώναμε το μάθημα όπως για παράδειγμα ήταν :
Εμείς, οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου, είμαστε περήφανοι που φέραμε εις πέρας αυτή τη προσπάθεια στα πλαίσια ενός εναλλακτικού, μπορούμε να πούμε μαθήματος, που λέγεται: «βιωματικές δράσεις-δημιουργικές εργασίες» με θέμα που εμείς διαλέξαμε: τη μεσογειακή διατροφή.
Υπεύθυνος για το μάθημα αυτό, ο καθηγητής μας κ. Χρήστος Παλαιολόγος ο οποίος συνεχώς μας τόνιζε: «η συνεργασία, η συλλογικότητα, η διαμοιρασμένη ευθύνη είναι οι βασικές αρχές σε κάθε διαδικασία μάθησης, σε κάθε δημοκρατική κοινωνία. Το σχολείο πρέπει να είναι ανοιχτό προς όλους!». Έτσι στα πλαίσια αυτού του μαθήματος μάθαμε καταρχήν να εργαζόμαστε σε ομάδες, να δίνουμε έμφαση στη συλλογική εργασία, την αλληλεγγύη και να αναζητούμε τη συνεργασία με ανθρώπους και οργανισμούς που βρίσκονται και δραστηριοποιούνται στον τόπο μας. Η τάξη ήταν κάθε φορά και μια διαφορετική τοποθεσία, ένα εργαστήρι όπου βιώναμε το μάθημα όπως για παράδειγμα ήταν :
Ο χώρος του Γυναικείου Συνεταιρισμού Γλώσσας, όπου όχι απλά είδαμε πως φτιάχνεται μια σκοπελίτικη τυρόπιτα αλλά τη δημιουργήσαμε με τα «χεράκια μας». Ζυμώσαμε, ανοίξαμε φύλλο με τον πλάστη, αλευρωθήκαμε, τυλίξαμε, τηγανίσαμε και να… η πρώτη δική μας τυρόπιτα. Καθοδηγητές μας εδώ οι κυρίες Ελένη Χήρα και Ελένη Παπαδοπούλου.
Επόμενη δράση μας η οργάνωση ομιλίας με θέμα: «Σωστή διατροφή και δίαιτα, δύο διαφορετικές διατροφικές έννοιες» με καλεσμένη τη διαιτολόγο-διατροφολόγο κ. Αγγελική Σαρρή. Η κα. Σαρρή έδωσε δύο ομιλίες. Η πρώτη έγινε στο σχολείο μας και απευθυνόταν στους μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου και η δεύτερη έγινε στο Δημοτικό σχολείο και απευθυνόταν στους γονείς όλων των μαθητών της περιοχής μας. Μέσα απ’ αυτές τις εκδηλώσεις είχαμε την ευκαιρία ν’ ακούσουμε σημαντικά θέματα σχετικά με τη διατροφή αλλά και να ζήσουμε τη πρώτη μας εμπειρία σχετικά με τη διοργάνωση εκδηλώσεων: Επικοινωνήσαμε με τη κ. Σαρρή, κανονίσαμε τις ημερομηνίες για τις ομιλίες, ήρθαμε σε επαφή με τη διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου κα.Γεωργία Τσουκαλά, «κλείσαμε» την αίθουσα, φτιάξαμε αφίσες, το διαφημίσαμε και έγινε!
Στη συνέχεια, τάξη μας έγινε ένα αγρόκτημα 100 μέτρα από το σχολείο μας. Σκοπός μας ήταν ν’ ανακαλύψουμε τον θησαυρό που έχουμε στο νησί μας και αυτός είναι τα άγρια άλλα τόσο νόστιμα και θρεπτικά χόρτα (ή όπως τα λέμε και στο χωριό μας, «λάχανα»!). Δάσκαλοι μας αυτή τη φορά οι κυρίες Μαρία Κρασσά καιΝτίνα Μελαχροινάκη. Κάνοντας -ομολογουμένως- μεγάλη υπομονή μας έδειξαν τη καυκαλίθρα, τον κεφαλά, τη βρακανίδα, τη μαλιορούτα και βέβαια το ζοχό, το μάραθο και τόσα άλλα. Συνοδοιπόρος σ’ αυτό το ιδιαίτερο μάθημα, ο κ. Θωμάς Αμυγδαλίτσης από το Ίδρυμα «Σποράδες - Βιώσιμη Ανάπτυξη - Παράδοση» ο οποίος μας έδωσε ένα σωρό πληροφορίες σχετικά με τον αειφόρο τρόπο ζωής των προγόνων μας στο νησί. Συνολικά καταγράψαμε και φωτογραφήσαμε 15 είδη βρώσιμων χόρτων στα 100 μέτρα από το σχολείο μας! Πόσα άραγε εκατομμύρια παιδιά στην Ευρώπη και σ’ όλο τον κόσμο δεν μπορούν να διανοηθούν ότι μπορούν να έχουν ένα υγιεινό και περιζήτητο στα καλύτερα εστιατόρια «γκουρμέ» πιάτο, δίπλα στο σχολείο τους;
Σ’ αυτό το μάθημα, όπως αναφέρθηκε, επιχειρήσαμε να φωτογραφήσουμε τα φυτά και διαπιστώσαμε την αδυναμία μας στη λήψη σωστών φωτογραφιών. Είμαστε συνηθισμένοι στις ατελείωτες και επιπόλαιες selfiesκαι αυτό ήταν ένα πρόβλημα στην ερευνά μας. Κάπου εδώ «ήρθε στη ζωή μας» ο κ. RogerFoxφωτογράφος, παραγωγός, ηθοποιός και τόσα άλλα.
Τάξη για τις επόμενες συναντήσεις μας έγινε η αίθουσα του «Πολιτιστικού και Εξωραϊστικού Συλλόγου Γλώσσας»μετά από την ευγενική παραχώρηση του διοικητικού του συμβουλίου.
Με τη καθοδήγηση του κ. Rogerμυηθήκαμε στον υπέροχο κόσμο της φωτογραφικής τέχνης. Βασική του επιδίωξη ήταν πρώτα να φανταζόμαστε την ιστορία που μπορεί να κρύβεται πίσω από μια λήψη και μετά να «πατάμε το κουμπί». Σπουδαίο!
Με τη καθοδήγηση του κ. Rogerμυηθήκαμε στον υπέροχο κόσμο της φωτογραφικής τέχνης. Βασική του επιδίωξη ήταν πρώτα να φανταζόμαστε την ιστορία που μπορεί να κρύβεται πίσω από μια λήψη και μετά να «πατάμε το κουμπί». Σπουδαίο!
Δεν πρέπει εδώ να ξεχάσουμε τη συμβολή της καθηγήτριας Αγγλικών του σχολείου μας κα. Ελευθερίας Σφακιανάκηπου μας συμβούλευε στη μετάφραση των σημειώσεων που μας έδινε ο κ. Roger, που ήταν βέβαια στην αγγλική γλώσσα, όπως επίσης και της Εκκλησίαςως προς τη παραχώρηση της αίθουσας αγιογραφίας αλλά και του προτζέκτορα για την προβολή των φωτογραφιών. Επίσης, πρέπει να τονίσουμε πως η υποστήριξη της Διευθύντριας του σχολείου μας κα.Λουκίας Σανάγου σε κάθε μας βήμα ήταν καθοριστική αφού έδινε λύση σε όποιο πρόβλημα εμφανιζόταν, όπως και η υποστήριξη της σχολικής συμβούλου κα. Βαρβάρας Μαγκαφά η οποία ήταν σε διαρκή συνεργασία με τον καθηγητή μας.
Στη πορεία των μαθημάτων αποφασίσαμε να οργανώσουμε έκθεση φωτογραφίας. Θέμα της: «χέρια-πόδια». Στην αρχή μας φάνηκε παράξενο. Στη συνέχεια όμως διαπιστώσαμε την υπέροχη ιστορία που μπορεί να «κρύβεται» πίσω από μια τέτοια φωτογραφία όπως για παράδειγμα όταν το χέρι του πατέρα κρατά προστατευτικά το χέρι του παιδιού του.
Η διαδικασία που κρύβεται πίσω από την οργάνωση μιας τέτοιας εκδήλωσης είναι συναρπαστική. Συνεχόμενες επαφές με τον καθηγητή μας μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων, διερεύνηση του κατάλληλου τόπου για τη πραγματοποίηση της έκθεσης, γράψιμο άρτιων κειμένων σε ηλεκτρονικό υπολογιστή, κατασκευή αφίσας, διαφημιστική καμπάνια (δελτία τύπου, ενημέρωση Δημάρχου, Δημοτικών Συμβούλων, επισήμων και όλων των κατοίκων, προσκλήσεις χέρι χέρι σε όλη τη περιοχή), στήσιμο της έκθεσης και πάνω απ’ όλα συνεργασία μεταξύ μας αλλά και συνεργασία με άτομα πέρα από το περιβάλλον του σχολείου.
Η έκθεση πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα 8 έως 15 Μαΐου 2016 σε κατάλληλο χώρο, στο φιλόξενο κατάστημα «Πλατεία» στη κεντρική πλατεία της Γλώσσας μετά την ευγενική παραχώρηση της κ. Μοσχούλας Γιαννοπούλουκαι κ. Αντώνη Φαλκή.
Ο καθηγητής μας κι εμείς αισθανόμαστε την ανάγκη να πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στους:
- Εκκλησία,
- Πολιτιστικός και Εξωραϊστικός Σύλλογος Γλώσσας,
- Ίδρυμα «Σποράδες- Βιώσιμη Ανάπτυξη- Παράδοση» (κ. Θωμάς Αμυγδαλίτσης),
- Γυναικείος συνεταιρισμός Γλώσσας (κ. Ελένη Χήρα, κ. Ελένη Παπαδοπούλου),
- κ. Βαρβάρας Μαγκαφά
- κ. Λουκία Σανάγου
- κ. Ελευθερία Σφακιανάκη,
- κ. Γεωργία Τσουκαλά,
- κ. Μοσχούλα Γιαννοπούλου,
- κ. Αντώνη Φαλκή,
- κ. Roger Fox
…και μην ξεχνάτε: ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΖΕΣΤΕ !
ΣΧΟΛΙΑ